Odluka o izvanrednom radu i pružanju usluga psihosocijalne podrške u UOSI SMŽ
- Detalji
- Objavljeno: Četvrtak, 14 Svibanj 2020 08:52
Od ponedjeljka 18.svibnja 2020. godine u prostorima udruge u Maloj kući u Petrinji i Sobi čuda u Sisku nastavljamo s individualnim radom u pružanju usluga radne terapije, terapije senzorne integracije, programa Male škole i pomoći u učenju. U nastavku je Odluka o uvjetima rada i načinu pružanja podrške, a sukladno preporukama stručnih službi i uputama HZJZ i WHO.
OBAVEZA ZA ZAPOSLENIKE
- mora mjeriti i bilježiti tjelesnu temperatura pri dolasku na posao i odlasku te se osobe koje imaju povišenu temperaturu ili respiratorne simptome udaljavaju iz radnog procesa
- mora koristiti jednokratnu zaštitnu opremu (maska ili vizir – rukavice - nošenje rukavica se ne preporučuje, ali je dopušteno ; prednost se daje učestalom pranju i dezinficiranju ruku (upute za pravilno pranje ruku istaknuti u svim sanitarnim čvorovima)
- mora dezinficirati opremu za rad i radne materijale nakon svakog korisnika
- socijalna usluga pruža se u trajanju od 35 minuta
- roditeljima dati na popunjavanje upitnik s izjavom i voditi računa da se na kraju terapije vrati ovjeren (terapeuti dužni upisivati vrijeme dolaska i odlaska iz prostora
- osigurati vremenski razmak od 15 minuta između korisnika kako bi se izbjegao socijalni kontakt
POSTUPANJE KORISNIKA PO ULASKU U PROSTORE UOSI SMŽ
- Otkazati termin i ne dovoditi korisnika usluge ako ima neki od respratornih simptoma (povišena tjelesna temperatura, kašalj i kratak dah). Zaposlenici ih imaju pravo tretirati ih kao „zaražene“ osobe i odbiti provođenje terapije dok se „zaraza“ ne isključi mikrobiološkom obradom i potvrdom pedijatra ili liječnika opće medicine da nije riječ o virusnom ili zaraznom oboljenju kod djeteta.
- Kada je god moguće, pojedinog korisnika prati uvijek ista osoba ili se izmjenjuju dvije odrasle osobe.
- Korisnik usluge i njegova pratnja obavezno pri ulasku dezinficiraju ruke
- Ispred terapeuta pratnja korisnika usluge dužna je izmjeriti temperaturu – terapeut temperaturu upisuje u obrazac/izjavu i ostavlja ju roditelju da ju popuni za vrijeme terapija do kraja (slobodno možete ponijeti svoj toplomjer od kuće)
- Pratnja korisnika usluge dužna je izuti dijete prije ulaska u kabinet podrške te u Sobi čuda skinuti ga i na kraju terapije obući ukoliko za time postoji potreba
- Sve stvari ostavljaju su izvan terapeutskog prostora
- Pratnja za vrijeme pružanja usluge korisniku „ne smije“ napuštati prostor – dužna je boraviti u čekaonici ili na vanjskim površinama (sjenica u Maloj kući i Sobi čuda). Ukoliko ima spajane terapije 15 minuta razmaka može iskoristiti s korisnikom usluge u čekaonici ili vanjskom prostoru.
- Ukoliko se koriste prostorije sanitarnog čvora pratnja korisnika usluge dužna je obrisati sanitarni čvor (zahodsku školjku) dezinfekcijskim sredstvom prije i poslije korištenja
- Rizični pratitelji. Kada god je moguće, u pratnji korisnika treba biti odrasla osoba koja živi u istom kućanstvu s korisnikom te osoba koja je, u odnosu na druge osobe koje bi mogle dovoditi i odvoditi korisnika, uključena u dnevne aktivnosti kod kojih je mogućnost zaraze COVID-19 najmanja. Ako je korisniku potrebna pratnja, kada god je moguće, pratnja treba biti odrasla osoba koja ne spada u rizičnu skupinu za obolijevanje od COVID-19, to jest, nije starije životne dobi (65 i više godina) niti je kronični bolesnik.
- Bolesni roditelji/skrbnici. Roditelji/skrbnici ne smiju dovoditi niti odvoditi korisnike na pružanje socijalnih usluga niti ulaziti u vanjske prostore (dvorište, vrt, igralište) i unutarnje prostore ustanove ako imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 ili pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi s COVID-19, a pogotovo ako su u samoizolaciji jer tada ne smiju izlaziti iz kuće.
- Bolesni korisnici. Korisnici koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili kod kojih postoji rizik da su bili u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 (primjerice u kućanstvu ili u ustanovi) ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi s COVID-19 ostaju kod kuće te ih roditelji/skrbnici ne smiju dovoditi pružateljima usluga.
ZAJEDNIČKE PREPORUKE ZA SVE ZAPOSLENIKE I PROSTORE RADA
- Mala kuća – zajedničke prostorije (ulaz i sanitarni čvor dezinficirati nakon radnih terapija i programa male škole i pomoći u učenju)
Soba čuda – vrijeme međusmjene od 13 do 14 sati zajedničko čišćenje i dezinfekcija zajedničkih prostorija
Čišćenje prostorija. Dodirne površine kao što su kvake na vratima, ručke na prozorima, radne površine, tipkovnice, konzole, slavine u toaletima i kuhinjama, tipke vodokotlića, daljinski upravljači, prekidači za struju, zvona na vratima, tipke dizala te druge dodirne površine koje koristi veći broj ljudi neophodno je dezinficirati na početku i na kraju svake smjene a najmanje dva puta dnevno. Izbjegavajte koristiti klimatizacijske i ventilacijske uređaje. Čišćenje se provodi u vrijeme kada korisnici nisu prisutni u prostorima pružatelja usluge.
- voditi računa o uvijek dostatnom dezinfekcijskom sredstvu i papirnatom ručniku na ulazu u prostore te u sanitarnom čvoru
- Provjetravanje prostorija. Prostorije je obvezno provjetravati po mogućnosti prije dolaska i nakon odlaska korisnika usluge ili ako to vremenske prilike dopuštaju ostaviti otvoren prozor
- Posebna radna obuća – zaposlenici u terapeutskom prostoru obavezni su koristiti posebnu radnu obuću (ili biti bosi) u odnosu na kretanje zajedničkim prostorijama – obavezno izuvanje kod ulaska u terapeutski prostor – i za zaposlenike i za korisnike usluge
- Preporuka - izvan radnog mjesta radnici se pridržavaju što je više moguće pravila kojima se smanjuje njihova mogućnost zaraze (izbjegavanje zadržavanja u trgovinama, drugim mjestima gdje se okupljaju osobe, javnog prijevoza, dosljedno provođenje socijalne distance i higijene i sl.)
Odluka o provođenju uputa i načinu rada pod navedenim uvjetima iz prethodnih članaka ostaje na snazi do daljnjega, odnosno ovisit će o preporukama stručnih službi i statusu pandemije u Hrvatskoj, a sukladno preporukama i uputama HZJZ i WHO o čemu će svi zaposlenici biti pravodobno obaviješteni službenim e-mailom, a korisnici usluge usmenim putem i putem društvenih stranica, web stranice i oglasne ploče.