Iza naziva SOBA ČUDA krije se opremljena i otvorena prva soba za terapiju senzorne integracije za djecu i mlade s teškoćama u razvoju i invaliditetom koja je nakon 2 godine intenzivnog rada na uređenju i opremanju otvorena 2.prosinca 2016.godine.
U uređenom prostoru u Frankopanskoj ulici broj 5 u Sisku za djecu s teškoćama u razvoju s područja Grada Siska pružale su se, do katastrofalnog potresa 29.12.2020. godine, usluge radne terapije (35 djece iz Siska) u manjem kabinetu koji je sastavni dio Sobe čuda te se za djecu iz Siska, Petrinje, H.Kostajnice, Dvora, Popovače, Gline, Kutine, Sunje i Novske pružala se terapija senzorne integracije.( 77 djece i mladih radi s 2 senzorna terapeuta)
Dugoročni cilj otvaranja „Sobe čuda“ je osposobiti djecu i mlade za samostalan život, odnosno smanjiti kod djece s teškoćama u razvoju senzorno integrativnu disfunkciju – postići da stimulacijom čula omogućimo djeci i mladima s teškoćama u razvoju da ispolje svoje uspavane potencijale i postignu emocionalni balans. Terapija senzorne integracije pomaže da se poboljša senzorno procesiranje, da se podigne samopouzdanje i samopoštovanje, samoregulacija, a najviše da se razviju vještine. Pomaže da dijete bolje funkcionira u svakodnevnim aktivnostima.
Klikom na donji Facebook gumb otvorit će vam se Facebook stranica Sobe čuda gdje možete pratiti sve aktivnosti na uređenju prostorija i svemu što tamo za vas pripremamo.
PROBLEMI I POTEŠKOĆE KOJE RJEŠAVA TERAPIJA SENZORNE INTEGRACIJE Stimulirajuća i smirujuća atmosfera stvorena u ovim posebno opremljenim prostorijama omogućuje poboljšanje koordinacije, pomaže im da unaprijede sposobnosti govora, djeluju relaksirajuće na djecu koja su stalno u pokretu, a usmjeravaju pažnju neaktivne djece.
VESTIBULARNI SUSTAV - daje nam informacije u kojem se položaju nalazi naše tijelo u odnosu na okolinu (da li se kreće ili miruje)
PROPRIOCEPTIVNI SUSTAV - prikuplja informacije iz tetiva i zglobova te nam daje na znanje u kojem su položaju naše ruke i noge Ova dva sustava su usko povezana pa nam daju mogućnost da se krećemo kroz prostor, održavamo ravnotežu, vidno polje, kontrolu glave odnosno da uživamo u trčanju, ljuljanju, vožnji… Disfunkcija/problem: djeci je teško hodati bez spoticanja ili sudaranja sa ljudima ili stvarima, mirno sjediti na stolcu, nogom udariti loptu, skočiti u more, voziti bicikl, zavezati vezice na tenisici ili snaći se u prostoru nove škole. TAKTILNI SUSTAV – obrađuje informacije koje prima naša koža, o različitim teksturama, temperaturama i sl. Disfunkcija/problem: djeca izbjegavaju grljenje i maženje, igre u kojima se mogu zaprljati, češljanje i šišanje, rezanje noktiju, ne obraćaju pažnju na obrnuto obuvene cipele i sl.
AUDITIVNI SUSTAV – obrađuje informacije za sve zvukove koje čujemo iz okoline Disfunkcija/problem: djeca pretjerano reagiraju na tihe zvukove poput zujanja klima uređaja, otkucaja sata, pokrivaju uši kod naglih zvukova poput usisavača ili radija, jakog zvuka vjetra i sl. Također se djeca ne odazivaju na svoje ime ili na verbalne upute…
Trenutno se terapija senzorne integracije, nakon potresa u prosincu 2020., u prilagođenom obliku pruža u Maloj kući u Petrinji. Prostor Sobe čuda u Sisku, Frankopanska 5, otklonjen je zbog teškog oštećenja nakon potresa kada je zgrada dobila crvenu naljepnicu.
Udruga je s Gradom Siskom potpisala sporazum o ustupanju nove lokacije u Sisku za gradnju novog centra Sobe čuda, a na naslovnoj web stranici Udruge i na društvenim stranicama možete pratiti faze prikupljanja sredstava za novu Sobu čuda i njenu izgradnju.