Mala škola i pomoć u učenju

Predvježba za zbrajanje

Naša učiteljica Maja u ovoj vježbi pokazuje kako pomoći djetetu da usvoji zbrajanje, odnosno pojmove više ili plus te znak jednakosti

PRIPREMA: papir, flomaster, sličice

OPIS AKTIVNOSTI: na papir zalijepiti sličice, a između njih staviti znakove za zbrajanje (+). Na kraj svakog računskoga zadatka staviti znak jednakosti (=) Paziti na broj sličica, prvo možete zbrajati brojeve do 5 ili 10, ovisno do koliko dijete zna samostalno brojiti. Igra se može provesti i s predmetima koji se stavljaju na papir ili se na papir mogu i nacrtati sličice. Zajedno s djetetom brojimo sličice kako je prikazano na videu.

CILJ AKTIVNOSTI: predvježba za zbrajanje, naučiti brojati do 10, shvatiti kako doći do zbroja, usvojiti pojmove više ili plus te znak jednakosti.

Kako izgleda ova aktivnost u majinoj izvedbi pogledajte na slijedećem linku mala škola_zbrajanje

Slovo - "neslovo"

Naša učiteljica Maja Jurišić donosi vam igru i vježbu u jednom - zabavljate ćete se dok izrađujete predmete za vježbu, ali i poslije učiti svoje dijete razlikovanju slova od ostalih znakova

PRIPREMA: škare, papir, karton ili kolaž, bojice ili ljepilo i materijali razne teksture

OPIS AKTIVNOSTI: napisati (ili još bolje napraviti od materijala raznih tekstura koje će dijete moći opipati i osjetiti razliku) na papiriće slova i nacrtati razne oblike, odnosno „neslova“. Dijete treba odrediti nalazi li se na papiriću slovo ili „neslovo“. Odvajajte slova od ostalih znakova. Za svako slovo može se provesti aktivnost glasovne analize i sinteze, ovisno o mogućnostima djeteta. Npr. Ovo je slovo A – znaš li neku riječ kojom počinje glasom A? (pišemo slova, izgovaramo glasove) Dijete odgovori npr. auto – na kojem mjestu u riječi auto se nalazi glas u? Brojimo s djetetom slova ukoliko dijete ne može samo odrediti. Koji glas se nalazi na trećem mjestu u riječi auto? Slovkamo riječ a-u-t-o i brojimo na prste kako bismo saznali koji se to glas nalazi na trećem mjestu.

Na taj način analiziramo svaku riječ koju nam dijete ponudi kao odgovor. Pohvalite dijete svaki put kada kaže nešto točno. Na kraju igre kada smo izdvojili sva slova možemo s djetetom probati složiti riječ od slova koja imamo. Prilikom pravljenja kartica u početku treba pripremiti slova koja tvore jednostavnu, kraću riječ koju će dijete lako prepoznati. Nakon što uvježbamo igru možemo slagati riječi od više slova.

CILJ AKTIVNOSTI: razlikovanje slova od ostalih pisanih znakova, prepoznavanje i imenovanje slova, povezivanje slova/glasa sa riječima koje započinju tim slovom/glasom, svladavanje glasovne analize i sinteze. To nam je jako važno jer bez toga dijete ne može samostalno napisati ili pročitati riječ.

Zanima me koju ste riječ na kraju igre vi dobili?

Kako je ispala Majina igra slova - neslova pogledajte na ovom linku  mala škola_slova_neslova

Vježbe za grafomotoriku

Naša učiteljica Maja danas vam daje ideje i linkove s interneta gdje možete naći dobre vježbe za poboljšanje grafomotorike.

Grafomotorika je sposobnost držanja olovke i pisanja, odnosno motorička sposobnost pisanja slova. Može se uvježbati i usavršiti, zato je djetetu potrebno svakodnevno ponuditi aktivnosti koje će mu pomoći u tome.
Neka djeca vrlo rano počinju šarati, bojati, crtati ili kopirati pisane znakove, dok druga ne pokazuju interes za aktivnosti olovkom. Ako dijete ne želi crtati i bojati, nije dobro nasilno provoditi vježbe grafomotorike. Naravno da ne treba odustati od poticanja tih aktivnosti, ali mu se za početak mogu ponuditi zamjenske aktivnosti za razvoj grafomotorike kao što su:

- crtanje kažiprstom po pijesku ili brašnu
- nizanje perli na konac
- prelijevanje vode u posudama
- trganje, rezanje, presavijanje i lijepljenje papira
- formiranje loptica od papira ili maramica
- oblikovanje raznih likova iz plastelina
- slaganje puzzli ili kocki
-slikanje prstima, kredom, pastelama, kistom
(izvor: artrea.com.hr)

Ukoliko u svome domu imate pisač (printer) ovdje se nalazi link za stranicu na kojoj možete pronaći listiće za vježbu grafomotorike. https://www.artrea.com.hr/onlinegrafomotorika.html

Ako nemate printer listiće za vježbu grafomotorike možete lako izraditi i sami. Svjetlijim flomasterom ili drvenom bojicom napišite crte na prazan list papira ili u polja pisanke A. Dijete neka piše po vašim linijama koristeći tamniju ili deblju bojicu.

Jako je važno da dijete prilikom pisanja, crtanja ili bojanja pravilno drži olovku, kako to izgleda možete vidjeti na ovome linku: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/savjeti-strucnjaka/kako-djecu-nauciti-pravilno-drzati-olovku/

 

Ponovi ritam

Naša učiteljica Maja danas je pripremila jednu vježbicu iz glazbenog odgoja koja razvija kod djeteta osjećaj za ritam

PRIPREMA: Plastične mjerice (ove su od adaptiranog mlijeka) ili žlice ili manje boce (nešto što nam može poslužiti kao zvečka). Potreban nam je još kolaž, škare i selotejp za ukrašavanje te materijali koje ćemo staviti unutra kako bismo dobili različite zvukove (stavila sam rižu, kovanice, kockicu te grah).

OPIS AKTIVNOSTI: zadavati djetetu jednostavan ritam koji treba oponašati. Dijete ponavlja ritam. Možete i zamijeniti uloge tako da dijete vama zadaje ritam koji trebate ponoviti.

CILJ AKTIVNOSTI: razvijati osjećaj za ritam, razvijati ljubav prema glazbi, koordinacija pokreta ruku, razlikovati različite zvukove, rad u paru.

Kako to izgleda u Majinoj izvedbi pogledajte na ovom linku mala škola_ponovi ritam

Kontakt

UOSI SMZ logo full color

Udruga Osoba s invaliditetom SMŽ
J. Babić 18, 44250 Petrinja
Tel/fax: 044 719 482 
E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Radno vrijeme:
ponedjeljak, srijeda i petak od 8:00 do 16:00 h, utorkom i četvrtkom od 12:00 do 20:00 h

Koristimo kolačiće kako bi vam osigurali bolju funkcionalnost stranica. Odaberite gumb za više informacija ili „Prihvaćam“ za nastavak pregleda stranica.